Jeugdschieten bij SV de Roos in Hooglanderveen

Schietvereniging De Roos heeft de afgelopen jaren geconstateerd dat er onder de jeugd grote interesse bestaat voor de schietsport, maar dat het vaak niet mogelijk is om dat in verenigingsverband te kunnen beoefenen. Het aantal kinderen dat op het jaarlijkse jeugdschieten komt schieten stijgt elk jaar en ook op de evenementen, de Dorpsfeesten in Hoogland en de Dorpsdag in Hooglanderveen, staan de jongeren vaak in de rij om eens te mogen schieten. SV De Roos vond het tijd dat hier verandering in kwam.

Sedert 2 maart 2012 heeft SV De Roos in Hooglanderveen dan ook een Jeugdafdeling opgericht. De schietavond is elke vrijdagavond tussen 19.00 en 21.00 uur. Het schietseizoen loopt van september tot en met april.

Meisjes en jongens tussen de 8 en 18 jaar zijn dan ook meer dan welkom om voortaan vrijdag 's-avonds onder deskundige begeleiding de schietsport te beoefenen. Allereerst zal men uitleg krijgen over hoe het wapen werkt en hoe men hiermee om moet gaan en ook de veiligheids-normen zullen uitgebreid aan bod komen. Daarna zal voor velen het eerste schot kunnen worden gelost en kan er aan de competitie worden begonnen.

Er wordt uitsluitend geschoten met op de vereniging aanwezige luchtgeweren. Uw kind hoeft dus niet zelf een wapen aan te schaffen! En volgens de wet mag dat ook niet.

SV De Roos zou wel graag willen zien dat bij met name de allerjongsten de ouders de eerste paar keer mee komen om een indruk te krijgen waar hun kind in terecht komt en mee te maken krijgt.

Schietvereniging SV De Roos staat er om bekend dat zij al meer dan 40 jaar de serieuze schietsport uitstekend kan combineren met gezelligheid. De vereniging twijfelt er dan ook niet aan als dat zij voor de jeugd ook een goede thuisbasis zal worden. Evenals bij de volwassenen zal ook hier een uitwisseling met een bevriende vereniging uit de regio tot de mogelijkheden gaan behoren.

De contributie voor jeugdleden bedraagt voor een heel seizoen € 65,-. Wordt men in een later stadium lid dan wordt de contributie omgerekend naar de resterende tijd.

Op de jeugdavonden zijn er consumpties (limonade/snoep/chips) verkrijgbaar. Deze zijn niet in de contributie inbegrepen.

Is uw kind geïnteresseerd maar heeft u vooraf toch nog een aantal vragen? Neem dan contact op met onderstaande contactpersoon of kom vanaf 4 september 2015 op vrijdagavond eens kijken.

De contactpersoon voor het jeugdschieten is: Hans Witziers Tel: 06-40601075.